söndag 24 augusti 2008

Matsedel inför kommande vecka

Förra veckan blev lite improviserad vad gäller maten, jag hoppas att det inte blir konsekvenser vid vägningen imorgon... Nu har jag iallafall tagit mig samman och letat fram lite nya recept att göra till middag nästa vecka:

Grillspett
Färsfylld portabellosvamp
Kinesiska chiliräkor med bambuskott
Bönkorvgryta
Fyllda paprikor
Svampburgare
Laxröra med avocado

De flesta recepten hittade jag på MSN:s Mat & Dryck, där fanns många GI-recept att välja på. Jag rekommenderar att gå in och kika där om fantasin tryter!

Luncherna kommer att bli diverse sallader, som grekisk sallad, kycklingsallad och skinksallad. Jag har dessutom gjort en dubbel laddning kalkonfärsburgare som man kan ha både till både frukost, lunch och middag, med sallad till exempel.

Recept och bilder på läckerheterna kommer under veckans gång såklart!

Se andra bloggar om:
, , och .

Inga kommentarer: