torsdag 7 augusti 2008

Lite motigt

Det börjar ta emot lite nu, längtan att "fuska" kommer allt oftare och när killarna fick chokladglass till efterrätt (må vara att det var low-fat frozen yoghurt) så tog jag mig en stor sked och glufsade i mig. Fast det räckte i och för sig med en sked, det blev inte en hel skål, alltid något att vara glad för.

Har bara en ny matbild, det har blivit lite rester nu om dagarna. Dagens frukost bestod av lök och två kasslerskivor i stavar som jag stekte på, två kokta ägg och en näve plommontomater, mycket gott men inget jag tyckte jag ville ta kort på.

Lunchen blev grönsaker från igår (då vi åt stekta grönsaker och kyckling) samt kinafärsen som jag gjorde extra häromdagen för ett sånt här tillfälle då jag inte orkar hålla på och laga till mat utan nöjer mig med att värma något i mikron. Ikväll skulle det vara ungsgratinerad falukorv, men eftersom falukort icke går att finna får jag nöja mig med varmkorv istället, får se hur det blir.

Här är i alla fall gårdagens lunch, kassler och senapskeso:



"Receptet" är så pinsamt enkelt att det knappt behövs, men jag lägger ut det ändå:

Kassler med keso, gurka och tomat
Ingredienser till 1 person

150 g kassler
0,5 st liten burk keso
1 tsk dijonsenap
0,5 st slanggurka
1 st tomat

Gör så här:
Blanda senap och keso.
Skär gurkan i stavar och skiva tomaten.
Lägg upp med kassler och keso på en tallrik.
Jag bytte ut halva gurkan mot lite broccoli.
Snabbt och gott!

Kom på att jag glömt rapportera stegen för de senaste dagarna:

Tisdag: 9.335
Onsdag: 6.358

Det ser rätt så lovande ut för idag, räknaren står på över 6.000 steg och det blir en promenad till ikväll. Vi är nämligen hundvakter till lilla Asta, hon ska vara hos oss i flera veckor medan hennes familj har åkt på semester till vänner och familj i Sverige. Vi tycker så mycket om att ha henne här och det blir mycket "gratis" motion!

Jag kämpar på med mitt vatten, det blir 2 - 2,5 liter om dagen och det är bra tycker jag.

Dagens steg: 11.167.

Se andra bloggar om:
, , , och .

Inga kommentarer: