tisdag 5 augusti 2008

Hemma igen

Nu har vi kommit hem igen efter en långhelg på nöjes- och badparker. Det har varit kul, men jobbigt och intensivt. Vi har ätit så bra vi kunnat men det har inte blivit helt perfekt förstås, lite för mycket nötter har det blivit och för stora portioner också. Tänk att det ska vara så svårt att sluta i tid!!

Jag har i alla fall skrivit upp hur mycket jag gått under de här dagarna, siffrorna är tyvärr missvisande eftersom man ju av naturliga skäl inte kan ha på sig stegräknare inne på vattenparken, så där gick jag miste om många steg.

Torsdag 31/7: 13.885
Fredag 1/8: 7.216
Lördag 2/8: 6.141
Söndag 3/8: 10.338
Måndag 4/8: 4.915 (badpark halva dagen, sen fyra timmar i bilen hem....)

Eftersom vi inte var hemma igår vägde vi oss inte förrän idag och resultatet var inte särskilt upplyftande, fast inte så förvånande om sanningen ska fram.
När vi vägde oss förra veckan hade vi fastat och mage och tarmar var tomma, den här veckan har vi ätit och dessutom har jag mens och då samlar man ju på sig vatten (eller hur, eller är det jag som försöker skylla ifrån mig här??).

Resultatet blev som följer:

J´s startvikt: 83,7kg
Vikt 28/7: 79,8kg
Vikt 5/8:79,9kg
Resultat sedan starten: -3,8kg

Min startvikt: 87,0kg
Vikt 28/7: 83,6kg
Vikt 4/8: 84,4 kg
Resultat sedan starten: -2,6kg

Det är bara att köra hårdare den här veckan och stenhårt följa menyn. Det är rätt så tomt i kylskåpet nu, så det blir en sväng till affären nu på förmiddagen.

Se andra bloggar om:
, , och .

Inga kommentarer: