lördag 26 juli 2008

Dum i huvet

Jag undrar om jag har en liten dragning åt det masochistiska hållet. Är det normalt att surfa på matsajter och titta på Food Network när man fastar? ;o)

Nåväl. Vi har beslutat att avbryta fastan något tidigare än vad vi först tänkte. Imorgon blir det té och fruktjuicer till frukost, en snäll soppa till lunch och sallad till kvällsmat. Sen börjar vi med GI på måndag.

Jag har beställt böcker om GI på webben och jag hoppas att de kommer snart så vi kan få lite tips på recept som är anpassade för oss här i USA. Fast det verkar någorlunda lätt att följa de svenska recepten som jag hittat hos Anna, det är riktig grädde och sånt som man ska ha i maten. Det är värre när man söker på "vanliga" recept, det är Kelda och Laga Lätt överallt, vi har inte sånt här tyvärr.

Idag har jag inte druckit alls lika mycket som igår, men å andra sidan har jag inte varit alls lika hungrig idag så jag har inte kännt att jag måste dricka för att stilla den värsta hungern. Det har inte blivit mycket motion heller, det var ungefär en halvtimmes lek i poolen men enligt en omvandlingstabell jag hittade motsvarar det inte mer än 2200 steg (länk dit finns nere till höger). Bättre än inget, antar jag. Vi får väl se om det blir någon kvällspromenad eller inte.

Vi har förresten bestämt att vägdag blir måndag, så snart får vi se hur det gått med den här fastan.

Dagens vatten: 2,5 liter
Dagens steg: 3,335 + 2,200 steg för simningen: 5.535 steg. :o(

Se andra bloggar om:
, , och .

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Victoria!

Lycka till med viktminskningen! Men jag vill påpeka att Anna J ("Vägen från 137 kg") i stort sett äter inte bara GI, utan den "tuffare" varianten LCHF (i USA är den väl mest känd som "Lowcarb"). Välkommen till forumet http://kolhydrater.ifokus.se/
för många, många tips och hjälp på vägen!
LatMask

Anonym sa...

Lycka till! Att fasta kan nog vara bra för att få en rivstart och en kick när några kilon rasar iväg. Nu hoppas jag att ni får njuta av all underbar och nyttig mat som finns! :)

Victoria sa...

LatMask: Hej och tusen tack för tipset om kolhydrater.ifokus-sidan! Jag kikar runt för fullt och suger åt mig en massa info.

Lumumma: Jag tror också det, man ser att det faktiskt går att gå ner i vikt och man blir sporrad att fortsätta! Och du kan lita på att vi ska njuta!