fredag 25 juli 2008

Det var dags.

Byxorna sitter inte skönt, tröjorna smiter åt, det knakar i knät och att visa sig i baddräkt är inte roligt.

Kort sagt, det har länge varit dags att gå ner i vikt, och det ordentligt.
Min startvikt är 87 kilo och målvikten har jag satt till 65.

För att få en ordentlig rivstart på det hela fastar Maken och jag just nu, vi har hållit på på allvar sedan i onsdags (måndag och tisdag åt vi endast frukt) och planerar att avsluta fastan på måndag kväll, tisdag blir det frukt och grönt för hela slanten och sedan är det rivstart med GI som gäller.

Jag har hittat en jättebra sida, Vägen från 137 kg som är jättebra och framförallt massor av recept och bilder på bra mat att äta. Just bilderna går jag igång på något otroligt, det ska jag också ha här i bloggen. Inget inspirerar mig så mycket som fina bilder på mat!

I nuläget fastar jag alltså, dricker vatten och springer på toa hela dagarna. Jag dricker buljong till kvällsmat och fruktjuice och te till frukost och så te till "mellanmål".

Det går rätt så bra men jag kan villigt erkänna att jag är hungrig nästan hela tiden! Det värsta är nog att ungarna ju måste äta, att stå där i köket och laga mat till dem utan att få äta alls själv är INTE roligt, kan jag meddela.

Nu ska vi i alla fall åka till affären, får återkomma sen.

Se andra bloggar om:
, , och .

Inga kommentarer: