måndag 13 oktober 2008

Vägning och ett litet recept

Vi har börjat fundera på att byta vägdag - att väga sig på måndagen är ju helt vansinnigt i det här huset. På fredagen och till och med på lördagen visar vågen finfina siffror men så på måndag morgon: KA-BLAM! drämmer den till och visar mycket mer än tidigare. Man kan ju bli galen för mindre.

Är det fusk att byta dag?

Nåväl, slut på gnället.

Dagens vågäventyr slutade faktiskt på... (trumvirvel) 79,9 kilo! Wo-hoooo!
Nu är jag alltså officiellt under 80 kilosstrecket och det känns bra. Jag har varit under ett par gånger de senaste veckorna, men inte på måndagen och då räknas det ju liksom inte.

Ett av mina största delmål har alltså nåtts idag och jag är rent löjligt nöjd med mig själv. Sju kilo har försvunnit och de ska f-n aldrig komma tillbaka!

I helgen gjorde vi coleslaw och den blev riktigt god. Här kommer receptet:

Coleslaw
4 vuxenportioner

1 liter strimlad vitkål
1 rödlök, skivad tunt
1 1/4 dl creme fraishe
3/4 dl majonnäs
1,5 tsk dijonsenap

Blanda alla ingredienser och låt stå i kylskåp en stund innan du äter den.
Jättesmaskigt till en god grillad köttbit!

Se andra bloggar om:
, , och .

3 kommentarer:

Miss Nöjd sa...

Ah, bra recept! Det tar jag!

Grattis - roligt med ett delmål som är nått!
Inom ett par veckor hoppas jag också vara under 80, för att aldrig mer återvända...

Anonym sa...

Ja, vad duktig du är - sjuttio-nånting! Bra, bra, bra. Det är inte fusk att byta vägdag - man får byta hur mkt man vill. Kram!

Anonym sa...

Stort Grattis till minuset! Jag tycker detär perfa att ha vägning på fredagar, för man ska faktiskt leva livet o lite gott på helgen är man värd. men då har man ändå många dagar till vägning att reparera ev skada på, lycka till!