måndag 20 oktober 2008

Återigen ett minus

Haha!
Ställde mig på vågen nyss, utan några större förhoppningar om att det skulle vara mer än högst något hekto neråt. Dröm om min förvåning när vågen visar 79,0, alltså nio hekto ner sedan förra måndagen! Ingen blev mer förvånad än jag, kan jag meddela.

Det fina resultatet firas med fruktsalladen som blev över från lunchen igår. Den är väldigt god med honungsmelon, banan, jordgubbar, konserverade persikor och blåbär.

Igår satte jag mig också ner och letade fram lite nya recept för den här veckan. Gamla favoriter i all ära, men det blir trist att äta samma sak vecka ut och vecka in. Den här veckans recept kommer samtliga från Tasteline, där finns verkligen mycket att hämta! Jag ska vara duktig och fota ordentligt och lägga ut recepten om det blir gott (vilket jag utgår från att det blir!).

Dagens middag blir nog "Fetakyckling med paprika, oliver och stora vita bönor", det receptet verkar alldeles lagom komplicerat, typ "skär i bitar och in i ugnen, sen är det klart".

Recept och foto kommer senare, såklart!

Se andra bloggar om:
, , och .

Inga kommentarer: