torsdag 23 oktober 2008

Kryddor på tub och Bloggkoll

Om någon nu till äventyrs undrade vad det var för basilika på tub som jag yrade om i inlägget nedan, så ser de ut så här:



Jag har jämt några såna här tuber i kylskåpet - dem kan jag verkligen rekommendera! Jag och kryddor i kruka är inte kompisar, de dör ifrån mig på nolltid - men de här kryddorna smakar mycket och precis som färska kryddor (i alla fall närapå) och de håller mycket längre i kylskåpet! Om du bor i USA och handlar på Publix hittar du dem i kylarna vid grönsakerna. Jag har prövat basilika, dill, persilja och ingefära och de är jättebra!

Det enda minuset är att när man klämmer ur tuberna ner i grytan så ser det ut som en and bajsat i maten...

Förresten, om du tycker att det uppdateras tämligen sporadiskt här på sidan och inte vill gå in här vareviga dag för att se om den uppdaterats, så kan jag rekommendera Bloggkoll! Där reggar du dina favoritbloggar och sen kan du antingen gå in på Bloggkoll och få en lista på vilka bloggar som uppdaterats eller få mail så fort något nytt finns. Bra va!?

Se andra bloggar om:
, , , och .

Inga kommentarer: