måndag 22 september 2008

Måndag och vägning

Ja, jag vet inte vad jag gjorde rätt förra veckan, men nåt bra var det för vågen visade minus 1,4kg idag! Wo-hooooo!!

En av fördelarna med att Maken inte var hemma på hela förra veckan var att jag kunde äta samma sak morgon, middag och kväll, vilket jag också gjorde flera gånger.
Vi var på en lokal "kinakrog" och köpte mat och den åt jag på kvällen den dagen, till frukost, lunch och kvällsmat dagen efter och den var fortfarande inte slut! Det är väl använda pengar, tycker jag. Det var kyckling med grönsaker, räkor med grönsaker samt glasnudlar med (ja, ni gissade det) grönsaker.

Om sanningen ska fram var det ju inte riktigt lika smarrigt som den vanliga maten vi brukar handla, som biff med bambuskott, kyckling med cashewnötter eller kanske nåt friterat, men det var mycket nyttigare och just i det här fallet kom man långt med det.

Den här veckan har vi planerat att fasta igen, jag har redan börjat så smått med drickandet, vatten, en smoothie till frukost och nu en stor balja te (Söderte, hårt ransonerat tills vi får besök från Sverige till jul).

Planen för dagen är att rensa i kylskåpet, vi har så många burkar och flaskor med det ena och det andra som vi sällan eller aldrig använder. Bort! Bort!

Har ni tur blir det bilder på eländet senare under dagen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjoho, Grattis till en finfint minus! Nu kämpar vi en vecka till!

Victoria sa...

Emmy: Tack!! Jepp, vi kämpar på och det här ska vi klara!