måndag 15 september 2008

Ett tag sen sist

Pffft. Det har minsann gått en hel vecka sen jag uppdaterade, det är ju skamligt.
Men jag har inte haft något att skriva om, jag har inte provat några nya recept, inte fotat någon mat och framför allt har jag inte haft lust att skriva och enligt min erfarenhet är det ingen idé att ens försöka då, för det blir bara trist.

Motionen går det helt OK med, jag har varit ute och tagit min morgonpromenad varje dag förra veckan, i helgen gick J och jag tillsammans en längre tur som är nästan dubbelt så lång som min vanliga runda. Dock kände jag igår att två dagar i rad var lite väl häftigt, det började ömma i benhinnorna och i höfterna (som på ett gammalt tantskrälle!!!). När jag suttit i soffan en stund efter den promenaden gick jag som en pigg 120-åring, ja det var patetiskt vad stel jag blev.

Nåväl. Idag har jag faktiskt inte varit ute på någon promenad, jag skjutsade kidsen till skolan eftersom den Äldste hade ett skolprojekt med sig som skulle varit lite bökigt att ta med på bussen. När jag körde hem bestämde jag mig för att ta det lugnt idag och låta benen få lite vila.

Vägningen i morse gick väl hyfsat, minus tre hekto och det får jag absolut vara nöjd med. Det har varit mycket dåligt med motivationen den här veckan och både det ena och det andra har slunkit ner, fast jag VET att det inte är bra. Ska försöka göra som Lumumma - ta en timme, eller ibland en minut i taget - när frestelserna blir för stora.
Dagen har i alla fall börjat bra, jag gjorde en smoothie på Kefir och konserverade persikor (inte i söt lag), så det tror jag blir bra. Resten av dagen ska ägnas åt lite fix och trix, så jag hoppas att det blir några steg på stegräknaren även om det inte blir så många som 12.000 eller mer som jag lyckats få ihop flera dagar förra veckan.

Jag har förresten fått två nomineringar, från Höst 2008 och från Om jag vore smal skulle allting bli bra. Tack så mycket, båda två!!



Jag är dålig på det här att länka vidare och sånt, men ni som läser här kan känna er nominerade. NI ÄR BÄST!!!

Se andra bloggar om:
, , och .

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilken fin blogg du har. hittade hit via andra viktbloggar så nu ska jag definitivt följa dig i din kamp! =) Heja heja! Kram

Anonym sa...

Hoppas att du fått tillbaka gnistan. Det var hos dig jag läste det första gången: "det är bara att bryta ihop och komma igen!" Hur bra som helst. (Jag bloggar på nytt ställe, se länk).

Anonym sa...

hallå, hur går det för dig? hoppas du fick en härlig start i 2009 och att du får ett spännande år 2009!