måndag 8 september 2008

Måndag och vägning igen

Jag hade faktiskt funderingar på att inte väga mig överhuvudtaget idag, så övertygad var jag att det skulle vara ett fett plus på vågen. Men, som tur är så vägde jag mig ändå och det blev faktiskt 4 hekto ner sen förra veckan!

Det tog emot oerhört att snöra på mig gympadojjorna och gå ut idag, men det var bara att bita ihop och gilla läget. Vi kommer förmodligen får rätt så dåligt väder tisdag och onsdag, så det är inte alls säkert att jag kommer att kunna gå ut då. Det är orkanen Ike som just nu passerar Cuba men eftersom den är stor kommer vi nog också att beröras, inte med orkanvindar men med mycker regn och en hel del blåst.

Helgen har varit fullständigt horribel ur matsynpunkt sett. Vi hade kalas för 8-åringen i lördags och jag lyckades klämma i mig en stor bit chokladtårta med ganache och grädde med följden att jag blev fruktansvärt illamående och fick tillbringa största delen av kalaset på toan med en hink. Roligare kan man ju ha det och jag har lärt mig min läxa.

Den här veckan ska gå bättre, det har jag bestämt.

Se andra bloggar om:
, , och .

5 kommentarer:

Sandra sa...

Usch.. låter inte kul att umgås med en hink. Desto roligare låter det med minus på vågen trots matkatastrof...

*kram*

Miss Nöjd sa...

Ja, kalasen är verkligen svåra utmaningar... Jag har nu tre helger av fest framför mig, såna där riktigt roliga saker som man inte på nåt sätt vill missa. (där tror jag dock att vinet kommer bli den största boven i viktdramat... och så lite tårta och kakor på det, under den sista kalashelgen)
Ojoj.
Men minus på vågen ändå för din del - inte illa!!

Anonym sa...

hejhej, du har en nominering att hämta upp hos mig! Hur blev det med Ike? Hoppas det inte blåste allt för mycket hos er...

Anonym sa...

Ha, vet hur det är med kalas och tillhörande tårta! Hm. Bra gjort med minuset och ta det lugnt i alla stormar. Kram, Josse.

Victoria sa...

Sandra: Nej, det var inte roligt att må illa - särskilt när vi hade gäster och allt...!

Miss Nöjd: Hoppas att helgerna går bra med fester och annat, och tack så mycket för nomineringen!!

Isabelle: Tack så mycket för nomineringen! Som ni säkert redan sett på nyheterna slapp vi undan Ike med blotta förskräckelsen, men de i Texas har det inte så lätt just nu.

Lumumma: Ja, kalas är bara SÅ jobbigt, man vill ju inte typ sitta och dricka vatten medan andra äter tårta heller! Morr. Man skulle bo i en grotta i skogen.