lördag 24 januari 2009

Long time, no see

Det var länge sedan jag var här inne och bloggade. Det beror inte på att jag gett upp och gått upp alla kilon igen eller så, nej jag har bara tagit en liten paus. Vi hade fint besök från Sverige här över jul och nyår och jag vet PRECIS hur det brukar gå när vi har besök. Restaurangbesök, fika och annat smarr bara ramlar över mig och jag varken kan eller vill värja mig. Därför fick det vara med viktminskningen den här tiden och istället försöka att inte gå upp för mycket.
Resulatet är OK, jag gick bara upp ett och ett halvt kilo medan de var här och har nu ett halvt kilo kvar ner dit där jag började i mitten av december.

Vi har just blivit medlemmar i YMCA, och idag var vi och testade deras träningslokal för första gången. Eller rättare sagt, för mig var det andra gången. Hur det gick första gången kan du läsa om här. Idag gick det bättre eftersom Mannen följde med och var moraliskt stöd. Jag testade löpbandet (och sprang faktiskt lite och ramlade INTE av!), och jag testade också den där maskinen där man går och har liksom två grejor som man håller i med händerna och "hjälper till" med. Ni hajjar inte va?! Det skulle inte jag göra heller, men jag vet inte vad en sån där maskin heter (kankse det är en ellipsmaskin??). Hursomhelst gick jag på den i tio minuter och sen körde vi löpbandet igen i tjugo minuter. Innan vi gick hem testade jag en cykel också, och det var OK och jag var inte rädd alls ;o).

Det går mycket bättre när man har någon med sig som har gjort sånt här förut, när jag var där första gången blev jag helt överväldigad och det hela slutade i tårar.
Nu vet jag mer, vet lite om hur maskinerna funkar och jag har sett hur man gör.
Det känns tryggt.

Nästa gång ska jag ta med två flaskor vatten (det var lite lite med en kände jag), en liten handduk och så min MP3-spelare. Man kunde också ha med sig bara hörlurar och plugga in i maskinen, där hade de dels musik, och dels kunde man få in ljudet från alla de olika TV-apparaterna som satt överallt uppe i taket.

Om jag ska cykla tror jag att man till och med kan ta med en bok och läsa medan man cyklar, jättepraktiskt!

Det enda som var lite obehagligt med hela upplevelsen var att jag blev konstig när jag klev av löpbandet, det kändes som om jag fortfarande var på bandet, det rörde sig framåt på något sätt fast jag stod stilla och jag blev alleles yr i huvudet. Det gick över efter ett tag, men det var rätt så obehagligt medan det varade. Det är som när man går av en båt som gungat en del, det känns som om marken rör sig fast den inte gör det.

Inga kommentarer: