torsdag 29 januari 2009

Frukost



Nähä, säger Vän Av Ordning, inte kan man väl äta sånt till frukost?!
Då ska man väl äta kruskakli med osötade lingon, ett äpple och ett glas ljummet vatten med tre matskedar linfrön?! Eller en tallrik råggröt med fettfri mjölk och äppelbitar och ett bröd så grovt att det gränsar till bark, utan smör men med en tunn skiva kokt kalkonbröst på!?

Joho, säger jag. Jag kan visst äta lite köttgryta med lök och morötter, quinoa smaksatt med citron och basilika och en äppel- och blomkålssallad.

Varför ska man alltid äta samma saker till frukost - och varför ska man alltid äta frukost till frukost?? Om jag vill värma lite rester i mikron och äta så får väl jag göra det?!

Vän Av Ordning för behålla sin tallrik med kruskakli. Jag äter hellre min mat.

Förresten är jag oerhört stolt över mig själv just nu. Varje dag den här veckan har jag åkt till gymmet när killarna gått till skolbussen, gått och till och med sprungit lite på löpbandet och sen avslutat med en tur på motionscykeln. VARJE DAG!
Det blir många steg på stegräknaren, det.

Jag ska komma igång med vägningen också, på måndag är det dags igen.
Jag ska också bli duktigare att fota maten jag äter och lägga ut bilder och recept.

Se andra bloggar om:
, , och .

Inga kommentarer: