måndag 10 november 2008

Inte alldeles välförtjänt

När jag ställde mig på vågen för en stund sedan för den vanliga måndagsvägningen visade siffrorna 78,1, alltså en nedgång på 9 hekto på en vecka! Ingen blev såklart gladare än undertecknad, men jag måste erkänna att siffrorna tyvärr inte beror på ihärdigt följande av min stora "master plan", nej det har slunkit ned både ugnsgratinerade potatistoppar, muffins och Marabou mjölkchoklad under veckan som gått.

Den pinsamma (och inte särskilt trevliga) sanningen är att jag varit dålig i magen och det har så att säga varit mycket större uttag än insättningar (så! nu fick ni mer information än vad ni ville!) och då är det inte konstigt att det visar sig på vågen.

Dessutom hänger snuvan envist kvar och stundtals kan jag inte känna någon smak överhuvudtaget och då vet ju var och en att det inte är roligt att äta.

Nåväl.
Jag väljer att strunta i det, ingen idé att gräma sig över bristen på duktighet.
Ny vecka, nya tag!

Se andra bloggar om:
, , och .

Inga kommentarer: